Karbonhidrat Kilo Aldırır mı?
15 Mayıs 2024

Karbonhidrat Kilo Aldırır mı?

Karbonhidrat kilo aldırır mı? Karbonhidratların insan bedenine ve sağlığa olan etkisi de kimyasal sınıflandırmalarında bulunduğu gibi gruplandırılarak anlatılabilir. Basit şekerler, basit sindirildiklerinden ötürü kan şekerini süratle yükseltirler. Bu yüzden, genelde yüksek glisemik indekse sahiptirler. Fazla miktarlarda tüketildiklerinde diş çürüklerine sebep olabilirler. Bu yüzden, ara öğünlerde tüketilmemesi ve tüketilecekse diğer bir gıda ile tüketilmesi önerilmektedir.

Karbonhidratlı gıdaları tüketmek şişmanlatır mı?

HAYIR. Vücudun ağırlık kazanmasında başlıca etken, gıdalardan alınan enerji ve gün süresince harcanan enerji ile orantılıdır. Günlük enerji gereksiniminin daha çoğunu alan bireyler, karbonhidratlı gıdaları tüketmeseler bile kilo alırlar.

Karbonhidratsız zayıflatma diyetleri işe yarar mı?

Karbonhidrattan kısıtlı zayıflama diyetleri, ilk deneyimlerde süratle kilo vermeyi sağlıyor gibi görünebilirler lakin bu bedenin fizyolojik olarak verilen bir cevaptır. Karbonhidratlar, bedene gereğinden daha az miktarda alınırsa, bedende keton cisimcikleri adı verilen maddeler çok miktarda üretilmeye başlar. Başlangıçta idrarın koyu renk olması gibi bulgular gösteren ketozis adı verilen olay, ileri safhalarda komaya namacıyla olabilir. Bu sebeple, bu tür diyetleri yapmak sıhhatsiz bir zayıflamayı getirir. Ömür boyu karbonhidrattan sınırlı bir diyet tüketmek olası olamayacağından ötürü, bu diyetlerle verilen kilolar diyet bırakıldığında süratle geri alınacaktır. Karbonhidrattan kısıtlı bir diyetin, yağ ve protein içeriği daha çok olacağından ötürü, bu diyetler kalp ve damar hastalıkları başta olmak üzere çoğu süreğen hastalığın oluşmasında hazırlayıcı etken olur.

Karbonhidratlar, proteinler ile eş güdümlü tüketildiklerinde kilo aldırırlar mı?

Ayrıca, karbonhidratları proteinlerden ayırarak tüketmek pek de olası değildir. Çünkü çoğu gıda karbonhidratları ve proteinleri birlikte içermektedirler. Yani görünür olan kaynakları birbirinden ayırmak, karbonhidratları ve proteinleri birbirinden ayırmak manasına gelmemektedir. Sağlıklı beslenme, tüm gıda öğelerinden dengeli miktarlarda tüketmek manasına gelir, Tek tip beslenme, zaman amacıyla da sıhhat problemini gündeme getirecektir.

Sağlıklı beslenme planında mühim olan doğru ölçüyü yakalamaktır. Yediğiniz yiyeceğin türünün ne bulunduğu gibi ne kadar yediğinizde büyük ehemmiyet taşır. Örneğin, süt sıhhat amacıyla en faydalı içecektir lakin çok içildiğinde kanda kuruluğa ve kabızlığa yol açar. Protein, karbonhidrat, nişasta, vitamin gibi maddeler arasında sınıflandırma yapılırken karbonhidratların kilo aldırdığı yargısı vardır. Bütün karbonhidratları aynı katagoride değerlendirmemek gerekir. Glisemik indeksi düşük karbonhidrat kilo aldırır mı? Sıhhat ve formunuzu korumanız yönünden faydalıdır. Her öğününüzde iyi karbonhidrat bulundurunuz. Hayvansal proteine yer verin. Balık ve tavuk etini tercih edin. Her gün 1 su bardağı ölçüsünde yarım yağlı yoğurt yiyin. Her gün 1 çorba kaşığı zeytinyağı tüketin.

Karbonhidrat Kilo Aldırır Mı Yorumları

soru

Uğan

23 Mayıs 2024 Perşembe

İyi günler Herkesin olduğu gibi benim de birazcık kilo problemim var fakat karbonhidratlardan vazgeçemiyorum ufak ufak yemeye çalışıyorum ama hayatımdan kesinlikle çıkaramıyorum. Küçük porsiyonlar halinde tüketirsek bir sorun olmayacağını düşünüyorum. Acaba doğru mu? Bana bilgi verirseniz sevinirim.

Cevap yaz
cevap

Admin

23 Mayıs 2024 Perşembe

Merhaba Uğan,

Kilo kontrolü konusunda karbonhidrat tüketimi önemli bir rol oynar. Karbonhidratları tamamen hayatınızdan çıkarmak zorunda değilsiniz, ancak dengeli ve kontrollü bir şekilde tüketmek etkili olabilir. Küçük porsiyonlar halinde sağlıklı karbonhidratlar (tam tahıllar, sebzeler, meyveler) tüketmek, enerji seviyenizi korumaya yardımcı olabilir ve kilo kontrolüne olumlu katkıda bulunabilir. Ancak, porsiyon kontrolü ve dengeli beslenme konusunda bir beslenme uzmanından destek almak her zaman en sağlıklı yaklaşım olacaktır.

Sağlıklı günler dilerim!

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Sağlıklı Karbonhidrat

Sağlıklı Karbonhidrat

Antrenman Sonrası Karbonhidrat

Antrenman Sonrası Karbonhidrat

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Karbonhidrat Rejimi Nedir ve Nasıl Yapılır?

Karbonhidrat Rejimi Nedir ve Nasıl Yapılır?

Günlük Karbonhidrat İhtiyacı Nedir ve Kaç Olmalıdır?

Günlük Karbonhidrat İhtiyacı Nedir ve Kaç Olmalıdır?

Karbonhidrat Nelerde Var?

Karbonhidrat Nelerde Var?

Karbonhidrat Eksikliği Belirtileri ve Tedavisi

Karbonhidrat Eksikliği Belirtileri ve Tedavisi

Düşük Karbonhidrat Diyeti Nedir?

Düşük Karbonhidrat Diyeti Nedir?

Güncel

Karbonhidrat Metabolizması Görevleri

Karbonhidrat Metabolizması Görevleri

Güncel

Karbonhidrat Protein Yağ Zengin Besinler

Karbonhidrat Protein Yağ Zengin Besinler

Ceviz Karbonhidrat Mıdır?

Ceviz Karbonhidrat Mıdır?

Vücut Geliştirme Karbonhidrat

Vücut Geliştirme Karbonhidrat

Karbonhidrat Bakımından Zengin Besinler Nelerdir?

Karbonhidrat Bakımından Zengin Besinler Nelerdir?

Karbonhidrat Diyeti Tarifi ve Malzemeleri

Karbonhidrat Diyeti Tarifi ve Malzemeleri

Karbonhidratların Yapısı

Karbonhidratların Yapısı

Basit Karbonhidratlar Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Basit Karbonhidratlar Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Karbonhidrat Sentezi Nedir?

Karbonhidrat Sentezi Nedir?

Karbonhidratlar Listesi

Karbonhidratlar Listesi

Karbonhidrat Tablosu

Karbonhidrat Tablosu

Karbonhidrat Ne İşe Yarar?

Karbonhidrat Ne İşe Yarar?

Karbonhidrat Çeşitleri Türleri ve Özellikleri

Karbonhidrat Çeşitleri Türleri ve Özellikleri

Karbonhidrat Sayımı Nedir ve Kaç Olmalıdır?

Karbonhidrat Sayımı Nedir ve Kaç Olmalıdır?