Aşırı Karbonhidrat Tüketiminin Zararları?
15 Mayıs 2024

Aşırı Karbonhidrat Tüketiminin Zararları?

Aşırı karbonhidrat tüketimi, Günümüzde şişmanlık obezite sorunu gitgide artan bir problem olmaya deva etmektedir. Sağlık ile ilgili ortaya çıkan sorunların arkasında kilo problemleri ve yanlış beslenme alışkanlıkları yatmaktadır. Diyabet, hipertansiyon, karaciğer yağlanması, hipoglisemi, kalp gibi rahatsızlıklar bunların en başta gelenleridir ve bu rahatsızlıkların arkasında insülin seviyesindeki artış yatmaktadır. Bunun sebebi de kötü karbonhidratların fazla miktarda tüketiliyor olmasıdır.

Aşırı karbonhidrat tüketimi zararları nelerdir?

Kötü karbonhidrat denildiği zaman akla ilk gelmesi gerekenler beyaz un, beyaz şeker ve nişastadır. Bunları fazla miktarda tüketiyor olmak kilo ve sağlıkta çok ciddi sakıncalar ve rahatsızlıklar oluşturmaktadır. Aşırı oranda tüketilen karbonhidrat, insülini artırarak bir süre sonra da vücutta insüline karşı direnç oluşumunu sağlamaktadır. Metabolizmayı düzenleyen en önemli hormon insülindir. İnsülin miktarındaki hafif bir artış ise ciddi sağlık sorunlarına yol açabilmektedir.

Son 50 yıla bakıldığında besin sektöründe yaşanan gelişmeler karbonhidrat ile alakalı olarak beslenme şeklini inanılmaz derecede etkilemiştir. Artık insanlar günümüzde daha fazla şekerli, unlu ve nişastalı gıda tüketmektedir. Artık endüstriyel şeker bir şekilde hayatımıza girmiş durumda. Vücudumuz bu endüstriyel şekeri tanımadığı halde yine de parçalayıp enerji haline dönüştürmektedir. Tabi ki beyaz un ve nişasta içeren ürünler içinde aynı durum söz konusu. Aslında karbonhidrat içeren besinlere ve gıda gruplarına yönelmek tamamen günümüz ekonomik şartları ile de bire bir alakalı bir durumdan oluşmaktadır. Alt ve orta gelir grupları beyaz un ve şeker içeren gıdalara yöneldiğinden dolayı vücudun hormonal sistemleri de alt üst olmaktadır.

Vücuttaki insülin artışı, insülin-şeker ilişkisinin dengesini bozarak vücut insülin direnci ile karşı karşıya kalmaktadır. İnsülin direnci oluştuğu zaman ise vücutta olağan üstü değişiklikler yaşanması sebebi ile vücut kendi kan şekerini ayarlayamıyor. Sonrasında ise hipoglisemi baş gösterip yemek sonraları uyuklamalar, dikkat dağınıklığı, sinirlilik, öfke halleri, unutkanlık ve sürekli açlık nöbetleri oluşuyor. Bu şekilde başlayan sorunlar bir şekilde dengelenip düzene koyulmadığında ise şeker hastalığı ortaya çıkıyor.

Aşırı derecede tüketilen karbonhidratlı besinler sadece kilo aldırmakla kalmıyor sağlığı da en olumsuz şekli ile etkiliyor. Karbonhidrat içeren gıdalar gövde bölgenizden kilo aldırmaya başlar ve sonrasında da bahsetmiş olduğumuz genel durumdaki değişikliklerle devam edip peşi sıra değişik hastalıkları hayatınıza sokmaktadır.

Aşırı Karbonhidrat Tüketimi Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Karbonhidrat Sindirimi Nedir?

Karbonhidrat Sindirimi Nedir?

Karbonhidrat Ne İşe Yarar?

Karbonhidrat Ne İşe Yarar?

Karbonhidrat Rejimi Listesi

Karbonhidrat Rejimi Listesi

İlginizi Çekebilir

Diyette Karbonhidrat

Diyette Karbonhidrat

Karbonhidratlar Listesi

Karbonhidratlar Listesi

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Karbonhidrat Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Karbonhidrat Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Yumurtada Karbonhidrat Var Mıdır?

Yumurtada Karbonhidrat Var Mıdır?

Karbonhidrat İçeren Yiyecekler Nelerdir?

Karbonhidrat İçeren Yiyecekler Nelerdir?

Karbonhidrat Zararları Nelerdir?

Karbonhidrat Zararları Nelerdir?

Antrenman Sonrası Karbonhidrat

Antrenman Sonrası Karbonhidrat

Güncel

Karbonhidrat İçeren Besinler Nelerdir?

Karbonhidrat İçeren Besinler Nelerdir?

Sağlıklı Karbonhidrat

Sağlıklı Karbonhidrat

Karbonhidratların Görevleri Nelerdir?

Karbonhidratların Görevleri Nelerdir?

Pilav Karbonhidrat Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Pilav Karbonhidrat Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

1 Gr Karbonhidrat Kaç Kalori?

1 Gr Karbonhidrat Kaç Kalori?

Karbonhidrat Sentezi Nedir?

Karbonhidrat Sentezi Nedir?

Basit Karbonhidratlar Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Basit Karbonhidratlar Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?